|
Communauté valencienneLoi 4/1983 du 23 novembre sur l'usage Llei 4/1983,
de 23 de novembre, Ley de uso y enseñanza del valenciano |
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES Primera L’ús i ensenyament del valencià regulats a la present Llei, pel que fa a l’administració de la Generalitat Valenciana, Administració Local, Entitats i Institucions dependents d’aquestes i altres serveis públics als quals fa referència la Llei, hauran de realitzar-se en un termini de tres anys. Pel que fa a l’administració de l’Estat a la Comunitat Valenciana, així com a l’administració de Justícia, s’atendrà als acords que convinguen el Consell de la Generalitat Valenciana i els organismes competents, sense perjudici de la regulació legal de caràcter estatal que sobre l’ús de les distintes llengües oficials puga establir-se per a les esmentades esferes de l’administració. Segona A l’objecte que els alumnes que actualment cursen estudis als centres de formació del professorat i en tant que els centres no adapten els plans d’estudi al que disposa aquesta Llei, el Consell de la Generalitat Valenciana, reglamentàriament, prendrà les mesures que calguen per assegurar que els alumnes, en finalitzar els estudis, hagen adquirit un coneixement suficient del valencià. Tercera A l’entrada en vigor d’aquesta Llei, el Consell de la Generalitat Valenciana òrganitzarà els cursos corresponents per tal que els professors en actiu en aquell moment, siga quin siga el nivell educatiu de l’ensenyament, assolesquen el més aviat possible la suficient capacitació en valencià. DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA Queden derogades totes les normes d’igual o inferior rang que s’oposen al que estableix la present Llei. DISPOSICIONS FINALS
Primera
S’autoritza el Consell de la Generalitat Valenciana a l’adopció de quantes disposicions reglamentàries calguen per a l’aplicació i desplegament del que es disposa en aquesta Llei. Segona Aquesta Llei entrarà en vigor l’endemà d’haver-se publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
|
DISPOSITIONS TRANSITOIRES Première disposition En ce qui a trait à l'Administration de la Generalitat valencienne, l'administration locale, les entités et institutions qui sont sous sa juridiction, et les autres services publics auxquels elle se rapporte, l'usage et l'enseignement du valencien tel que prévu dans la présente loi devront être menés à terme dans un délai de trois ans. En ce qui concerne l'administration de l'État dans la Communauté valencienne, ainsi que l'administration judiciaire, les dispositions prévues dans les accords convenus à cet effet par le ministère de la Generalitat valencienne et les organismes compétents, sous réserve de la réglementation légale de l'État qui pourrait être établie quant à l'usage des diverses langues officielles dans les domaines de l'administration concernée. Deuxième disposition Afin que les élèves qui, actuellement, poursuivent des études dans les centres de formation du corps enseignant et tant que ceux-ci n'adaptent pas leurs plans d'études à ce qui est prévu dans la présente loi, le ministère de la Generalitat de Valence adoptera, par règlement, toutes les mesures qui seront nécessaires pour assurer que ces élèves, à la fin de leurs études, aient acquis une connaissance suffisante du valencien. Troisième disposition Lors de l'entrée en vigueur de la présente loi, le ministère de la Generalitat de Valence organisera les cours pertinents afin que les professeurs en fonction à ce moment-là, et quel que soit le niveau éducatif dans lequel ils dispensent leur enseignement, atteignent dans le délai le plus bref une formation suffisante en valencien . DISPOSITION DÉROGATOIRE Sont abrogées toutes les règlements d'égalité ou de rang inférieur qui s'opposent, totale ou partiellement, à ce qui est prévu dans la présente loi. DISPOSITIONS FINALES Première disposition Le ministère de la Generalitat de Valence est autorisé à adopter toutes les dispositions réglementaires nécessaires à l'application et au développement de ce qui est prévu dans la présente loi. Deuxième disposition La présente loi entrera en vigueur le lendemain de sa publication dans le Journal officiel de la Generalitat de Valence. J'ordonne donc que tous les citoyens, tribunaux, autorités et pouvoirs publics concernés observent et respectent cette loi.
Le président de la Generalitat, |
Loi sur l'usage et l'enseignement du valencien de 1983