Punjab Boards of Intermediate and Secondary
Education Act, 1976
Section 10.
Powers of a Board.
(1) Subject to the provisions of this Act a Board shall have power
to organise, regulate, develop and control Intermediate Education
and Secondary Education.
(2) In particular and without prejudice to the generality of the
powers conferred by the preceding sub-section, a Board shall have
the power:-
(i) to hold and conduct all examinations pertaining to
Intermediate Education, Secondary Education, Pakistani and
classical languages and such other examinations as may be
determined by Government;
(ii) to prescribe courses of study for its examinations;
(iii) to lay down conditions for recognition of institutions;
(iv) to accord, refuse or withdraw recognition, wholly or
partly:
(a) in the case of schools maintained by the Government of
Pakistan, after considering inspection reports from the Officer
on Special Duty, Ministry of Education, Government of Pakistan
or any other authority appointed for the purpose by the said
Ministry;
(b) in the case of other schools, after considering
inspection reports from the District concerned; and
(c) in the case of intermediate colleges and institutions
preparing candidates for languages examinations, after
considering reports from an Inspection Committee appointed by a
Board in this behalf;
|
Loi sur les Conseils du
Panjab en éducation intermédiaire et secondaire (1976)
Article 10
Pouvoirs du Conseil
(1) Sous réserve des dispositions de
la présente loi, un conseil d'administration a le pouvoir
d'organiser, de régulariser, de développer et de contrôler
l'enseignement intermédiaire et l'enseignement secondaire.
(2) De façon particulière et sans préjudice
du caractère général des pouvoirs conférés par le paragraphe
précédent, un conseil d'administration a le pouvoir :
(i) d'organiser et d'effectuer tous les
examens se rapportant à l'enseignement intermédiaire, à
l'enseignement secondaire, aux langues pakistanaises et
classiques ainsi que les autres examens qui pourraient être
fixés par le gouvernement ;
(ii) de prescrire les programmes
d'études pour les examens ;
(iii) de fixer des conditions pour la
reconnaissance des institutions ;
(iv) d'accorder, de refuser ou de retirer sa reconnaissance, en
totalité ou en partie:
(a) dans le cas d'écoles maintenues par
le gouvernement du Pakistan, après avoir examiné les rapports
d'inspection auprès du directeur du service spécial, du
ministère de l'Éducation, du gouvernement du Pakistan ou de
toute autre autorité désigné à cet effet par ledit Ministère ;
(b) dans le cas d'autres écoles, après
avoir examiné les rapports d'inspection du district concerné; et
(c) dans le cas des collèges et des
établissements intermédiaires préparant les candidats à des
examens de langues, après un compte tenu des rapports par un
comité d'inspection désigné par un conseil à cet égard ;
|