Andorre
Loi qualifiée sur
l'éducation
Loi-cadre du système d'éducation andorran |
Loi qualifiée sur l'éducation du 3 septembre 1993
Loi-cadre du système d'éducation andorran du 6 septembre 1994
Llei qualificada d’educació de 3 de setembre de 1993 Article 1 1) Tothom té dret a rebre una educació bàsica que li permeti
desenvolupar la pròpia personalitat, formar-se com a ciutadà i
participar en el desenvolupament del país. L’activitat educativa s’adreçarà a la consecució de les finalitats següents:
Article 18 El català és la llengua pròpia del sistema educatiu andorrà. En les diferents modalitats i nivells del sistema educatiu andorrà es promourà l’aprenentatge de llengües estrangeres que podran ser vehiculars per afavorir l’obertura a la cultura universal i la relació fluida amb els altres països. |
Loi qualifiée sur l'éducation du 3 septembre 1993 Article 1er
1) Toute personne a le droit de recevoir une éducation de base qui permettra
d'améliorer leur propre personnalité, de se former en tant que citoyen
et de participer au développement du pays. Les activités pédagogiques doivent viser à atteindre les objectifs suivants:
Article 18 Le catalan est la langue du système d'éducation andorran. Dans les différentes modalités et les niveaux du système d'éducation andorran, il faut promouvoir l'apprentissage des langues étrangères qui peuvent être un véhicule pour promouvoir l'ouverture à la culture universelle et une relation plus aisée avec d'autres pays. |
Llei d'ordenament del sistema educatiu andorrà, de 9-6-94. Article 11 L'educació maternal tendeix a desenvolupar en els infants les capacitats següents:
Article 13 La metodologia educativa és essencialment activa a fi de
desenvolupar l'espontaneïtat, la creativitat i la responsabilitat.
Té com a punt de partida l'experiència de cada infant i la seva
llengua usual d'expressió, sempre que sigui possible, per tal de
crear un ambient d'afecte, de
treball i de diàleg en què cada infant pugui construir el propi
coneixement. No obstant això, es tendeix vers un ús privilegiat del
català com a llengua de comunicació. La primera ensenyança tendeix a desenvolupar en els infants les capacitats següents:
Article 28 La segona ensenyança tendeix a desenvolupar en els joves les capacitats següents:
Article 40 El batxillerat ha de tendir a desenvolupar en els joves les capacitats següents:
Article 61 1) La formació permanent per a adults té un programa de formació bàsica que comprèn:
2) Amb la finalitat d'assolir una formació permanent i ajustar l'oferta
a la demanda social, el Govern pot determinar els altres
ensenyaments segons les necessitats de cada moment. La formació andorrana comprèn l'estudi:
|
Loi-cadre du système d'éducation andorran du 6 septembre 1994 Article 11
Article 13 La méthodologie de l’enseignement est essentiellement active afin de développer la spontanéité, la créativité et la responsabilité. Son point de départ est l’expérience de chaque enfant et sa langue habituelle d’expression autant que possible, afin de créer un environnement d’affection, de travail et de dialogue dans laquelle chaque enfant peut construire son propre savoir. Toutefois, cette méthodologie tend vers un usage privilégié du catalan comme langue de communication. Article 22 Le enseignement fondamental tend à se développer chez les enfants les aptitudes suivantes:
Article 28 L'enseignement secondaire tend à développer chez les jeunes les aptitudes suivantes:
Article 40 L'école doit tendre à développer chez les jeunes les aptitudes suivantes:
Article 61 1) La formation continue pour les adultes ont un programme de formation de base qui comprend:
2) Afin d'atteindre une formation continue et d'adapter l'offre à la demande sociale, le gouvernement peut déterminer d'autres cours en fonction des besoins de chaque instant. Article 64 La formation andorrane comprend l'étude:
|