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Albanie

Loi n° 8454 sur le médiateur
(Ligji pėr Avokatin e Popullit)

1999

La Loi n° 8454 sur le médiateur n'est pas une loi linguistique; bien qu'elle ne contienne aucune disposition d'ordre linguistique, elle peut néanmoins avoir des incidences linguistiques dans la mesure ou les droits et libertés peuvent porter sur des questions linguistiques. En albanais, la loi est appelée "Ligji pėr Avokatin e Popullit", ce qui signifie mot ą mot  «loi sur l'avocat du peuple». On peut désigner cette fonction par «avocat du peuple», mais aussi par «ombudsman», «protecteur du citoyen», «défenseur du peuple» ou «médiateur». Dans cette traduction de la loi et de la Constitution (art. 60 ą 63), c'est le mot «médiateur» qui a été choisi. Quoi qu'il en soit, tous ces termes désignent en Albanie un organisme indépendant et impartial qui enquźte sur les plaintes des citoyens contre des organismes publics ou privés du pays.

1) Les dispositions constitutionnelles de 1998
2) La loi n° 8454 de 1999.

Kushtetuta

AVOKATI I POPULLIT

Neni 60

1) Avokati i Popullit mbron tė drejtat, liritė dhe interesat e ligjshėm tė individit nga veprimet ose mosveprimet e paligjshme e tė parregullta tė organeve tė administratės publike.

2) Avokati i Popullit ėshtė i pavarur nė ushtrimin e detyrės sė tij.

3) Avokati i Popullit ka buxhet tė veēantė, tė cilin e administron vetė. Ai e propozon buxhetin sipas ligjit.

Neni 62

1) Avokati i Popullit mund tė shkarkohet vetėm me kėrkesė tė motivuar tė jo mė pak se njė sė tretės sė deputetėve.

2) Nė kėtė rast Kuvendi vendos me tri tė pestat e tė gjithė anėtarėve tė tij.

Neni 63

1)
Avokati i Popullit paraqet raport vjetor pėrpara Kuvendit.

2) Avokati i Popullit raporton pėrpara Kuvendit kur i kėrkohet prej kėtij, si dhe mund t’i kėrkojė Kuvendit tė dėgjohet pėr ēėshtje qė ai i ēmon tė rėndėsishme.

3) Avokati i Popullit ka tė drejtė tė bėjė rekomandime dhe tė propozojė masa kur vėren shkelje tė tė drejtave dhe lirive tė njeriut nga administrata publike.

4) Organet dhe funksionarėt publikė janė tė detyruar t’i paraqesin Avokatit tė Popullit tė gjitha dokumentet dhe informacionet e kėrkuara prej tij.

Constitution

L'AVOCAT DU PEUPLE

Article 60

1) Le médiateur défend les droits, les libertés et les intérźts légitimes des individus contre les actions illégales ou l'omission abusive de la part des organismes administratifs publics.

2) Le médiateur est indépendant dans l'exercice de ses fonctions.

3) Le médiateur bénéficie d'un budget distinct, qu'il administre; il propose
un budget, conformément ą la loi.

Article 62

1) Le médiateur ne peut źtre congédié que sur la plainte motivée d'au moins un tiers des députés.

2) Dans ce cas, l'Assemblée prend la décision par les trois cinquičmes de tous ses membres.

Article 63

1)
Le médiateur présente un rapport annuel ą l'Assemblée.

2) Les rapports du médiateur sont présentés sur demande devant l'Assemblée et celui-ci peut demander ą l'Assemblée de l'entendre sur les questions qu'il juge importantes.

3) Le médiateur a le droit de formuler des recommandations et de proposer des actions en cas d'infraction aux droits de l'Homme et aux libertés fondamentales de la part de l'administration publique.

4) Les organismes et les fonctionnaires publics sont tenus de présenter toutes les informations et tous les documents demandés par le médiateur.


 

Ligji pėr Avokatin e Popullit

LIGJI Nr. 8454, datė 4.2.1999, plotėsuar me ligjin nr.8600 datė 10.04.2000, ndryshuar me ligjin nr.9398, datė 12.05.2005, shtuar dhe ndryshuar me ligjin nr.155/2014, datė 27.11.2014:

“PĖR AVOKATIN E POPULLIT”

Neni 1

Objekti i ligjit


Objekti i kėtij ligji ėshtė pėrcaktimi i rregullave tė organizimit dhe tė funksionimit tė Avokatit tė Popullit.

Neni 2

Detyrat e Avokatit tė Popullit


1) Avokati i Popullit mbron tė drejtat, liritė dhe interesat e ligjshėm tė individit nga veprimet ose mosveprimet e paligjshme e tė parregullta tė organeve tė administratės publike, si dhe tė tė tretėve qė veprojnė pėr llogari tė saj. Ai ėshtė nxitės i standardeve mė tė larta tė tė drejtave dhe lirive tė njeriut nė vend.

2) Avokati i Popullit i udhėhequr nga parimet e paanėsisė, konfidencialitetit, profesionalizmit dhe pavarėsisė ushtron veprimtarinė nė mbrojtje tė tė drejtave dhe tė lirive tė njeriut, tė parashikuara nė dispozita kushtetuese dhe nė ligje. Dispozitat e kėtij ligji zbatohen edhe pėr mbrojtjen e tė drejtave tė tė huajve, tė cilėt janė ose jo, rezidentė tė rregullt nė Shqipėri, tė refugjatėve, azilkėrkuesve si dhe tė personave pa shtetėsi qė ndodhen nė territorin e Republikės sė Shqipėrisė, sipas kushteve tė parashikuara nė ligj.

3) Avokati i Popullit kryen edhe detyra tė tjera tė caktuara me ligje tė veēanta.

Neni 12

E drejta pėr t’u ankuar

1)
Ēdo individ, grup individėsh ose organizata joqeveritare, qė pretendojnė se u janė shkelur tė drejtat dhe liritė dhe interesat e tyre tė ligjshme nga veprimet ose mosveprimet e paligjshme e tė parregullta tė organeve tė administratės publike, kanė tė drejtė tė ankohen ose tė njoftojnė Avokatin e Popullit dhe tė kėrkojnė ndėrhyrjen e tij pėr vėnien nė vend tė sė drejtės ose lirisė sė shkelur.

2) Avokati i Popullit duhet tė ruajė fshehtėsinė nėse e sheh tė arsyeshme si dhe nėse kjo kėrkohet nga personi qė bėn ankesėn, kėrkesėn apo njoftimin.

Neni 16

Shėrbim pa pagesė

Ēdo shėrbim qė bėhet nga Avokati i Popullit lidhur me ankesat, kėrkesat e njoftimet ėshtė pa pagesė.

Neni 19

Procedura e hetimit


Nė rastet kur vendos tė kryejė hetime tė pavarura, Avokati i Popullit ka tė drejtė:

a): tė kryejė hetime nė vend, pėrfshirė edhe hyrjen nė ēdo zyrė tė institucioneve publike dhe kėqyrjen nė vend tė akteve apo dokumenteve qė kanė lidhje me ēėshtjen qė heton.

b): tė kėrkojė shpjegime nga ēdo organ i administratės qendrore dhe vendore, si dhe tė marrė ēdo dosje apo material qė ka lidhje me hetimin;

c): tė marrė nė pyetje ēdo person qė, sipas tij, ėshtė i lidhur me ēėshtjen nėn hetim, dhe tė thėrrasė nė zyrėn e tij tė gjithė personat pa imunitet;

ē): tė kryejė ose tė kėrkojė ekspertiza.

Avokati i Popullit ka tė drejtė tė caktojė njė afat pėr kryerjen e veprimeve tė mėsipėrme.

Neni 24

E drejta e Avokatit tė Popullit pėr rekomandime legjislative

Kur Avokati i Popullit vėren se ėshtė vetė pėrmbajtja e ligjit ose e akteve tė tjera normative dhe jo zbatimi i tyre, shkaku qė krijon premisa pėr shkelje tė tė drejtave tė njeriut, tė njohura nga Kushtetuta ose ligjet e tjera, ka tė drejtė:

a): t’u rekomandojė organeve qė kanė tė drejtėn ligjvėnėse tė bėjnė propozime pėr ndryshimin dhe pėrmirėsimin e ligjeve;

b): t’u propozojė organeve tė administratės ndryshimin ose pėrmirėsimin e akteve nėnligjore; mosshqyrtimi i propozimit brėnda 30 ditėve sjell si pasojė pezullimin e fuqisė sė akteve nėnligjore qė shkaktojnė shkelje tė tė drejtave dhe lirive.

c): tė vėrė nė lėvizje Gjykatėn Kushtetuese me kėrkesėn pėr shfuqizimin e akteve tė tilla.

Neni 26

Raportimi nė Kuvend

1)
Avokati i Popullit paraqet nė Kuvend njė raport vjetor, i cili diskutohet nė seance plenare. Njė kopje e kėtij raporti i dėrgohet Presidentit tė Republikės dhe Kryetarit tė Kėshillit tė Ministrave.

2) Raporti vjetor pėr vitin pasardhės duhet tė paraqitet jo mė vonė se 30 prilli i vitit nė vazhdim.

Neni 29

Pėrgatitja e raporteve pėr tė drejtat e njeriut


Avokati i Popullit kontribuon nė pėrgatitjen e raporteve tė shtetit shqiptar pėr organizmat ndėrkombėtarė, nė zbatim tė konventave tė ratifikuara nga shteti shqiptar, lidhur me tė drejtat e liritė e njeriut nė Republikėn e Shqipėrisė dhe mund tė paraqesė pranė tyre raporte paralele. Avokati i Popullit nxit pėrfshirjen e mbrojtjes sė tė drejtave dhe lirive tė njeriut, tė parashikuara nė Kushtetutė dhe nė legjislacionin nė fuqi nė programet mėsimore, si dhe zbatimin e tyre nė institucionet arsimore.

Neni 30

Bashkėpunimi me organizatat joqeveritare

1)
Nė kryerjen e funksioneve tė veta, Avokati i Popullit bashkėpunon ngushtė me organizatat joqeveritare, duke marrė periodikisht mendimet e tyre pėr gjendjen e tė drejtave dhe tė lirive tė njeriut.

2) Avokati i Popullit, nė bashkėpunim me organizatat joqeveritare, organizon, tė paktėn njė here nė vit, veprimtari kombėtare pėr gjendjen e tė drejtave dhe tė lirive tė njeriut nė Republikėn e Shqipėrisė.

Loi sur le médiateur

LOI n° 8454 du 2 avril 1999 modifiée par la loi n° 8600 du 10 avril 2000 modifiée par la loi n° 9398 du 12 mai 2005, avec l'ajout et la modification de la loi n° 155/2014 du 27 novembre 2014:

«SUR L'AVOCAT DU PEUPLE»

Article 1er

Objet de la loi


L'objet de cette loi est de définir des rčgles pour l'organisation et le fonctionnement du médiateur.

Article 2

Les fonctions du médiateur


1) Le médiateur défend les droits, les libertés et les intérźts légitimes des individus contre les actions illégales ou l'omission abusive de la part des organismes de l'administration publique, ainsi que des tiers agissant en son nom. Il est un promoteur des normes les plus élevées en matičre des droits de l'Homme et des libertés dans le pays.

2) Le médiateur doit se laisser guider par les principes d'impartialité, de confidentialité, de professionnalisme et d'indépendance, qui orientent son activité dans la défense des droits et des libertés prévus par les dispositions constitutionnelles et les lois. Les dispositions de la présente loi s'appliquent également dans la protection des droits des étrangers, qu'ils résident ou non légalement en Albanie, ainsi qu'aux réfugiés, aux demandeurs d'asile et aux apatrides situés dans la république d'Albanie, selon les conditions prévues par la loi.

3) Le médiateur exerce également d'autres fonctions prescrites par des lois particuličres.

Article 12

Le droit de faire appel

1)
Tout individu, tout groupe d'individus ou toute organisation non gouvernementale, qui prétend źtre victime pour des infractions aux libertés et aux droits de l'Homme, ainsi qu'ą ses intérźts légitimes contre les actions illégales ou ą l'omission abusive des organismes de l'administration publique, a le droit de se plaindre ou de faire appel au médiateur et de demander son intervention pour respecter la liberté ou le droit violé.

2) Le médiateur doit maintenir la confidentialité s'il le juge nécessaire ą la requźte de la personne qui dépose la plainte, la demande ou l'avis.

Article 16

Service gratuit


Tous les services rendus par le médiateur en ce qui concerne les plaintes, les demandes ou les avis sont gratuits.


Article 19

Procédures d'enquźte

Dans les cas oł il décide de mener une enquźte indépendante, le médiateur a le droit:

a) d'effectuer sur place des enquźtes, y compris l'accčs ą un bureau des institutions publiques et d'examiner sur place des actes ou des documents relatifs ą l'affaire sous enquźte.

b) d'exiger des explications de tous la part de tous les organismes de l'administration centrale et locale, ainsi que tous les fichiers ou les documents relatifs ą l'enquźte;

c) d'interroger toute personne qui, selon lui, est impliquée dans l'affaire en cause et de faire appel ą son bureau pour toute personne sans immunité;

d) d'effectuer ou d'exiger une expertise.

Le médiateur a le droit de fixer un délai pour la réalisation des actions ci-dessus.

Article 24

Le droit du médiateur ą des recommandations aux lois

Lorsque le médiateur constate que le contenu d'une loi ou d'un autre acte normatif et de sa non-application conduisant ą des infractions aux droits de l'Homme reconnus par la Constitution ou par d'autres lois, il a le droit:

a) de recommander aux organismes responsables des propositions législatives des modifications et des améliorations aux lois;

b) de proposer aux organismes administratifs de modifier ou d'améliorer la réglementation; le défaut d'examiner la proposition dans les trente jours se traduit pas la suspension de l'application des rčglements causant les infractions aux droits et libertés;

c) de saisir la Cour constitutionnelle lui pour demander d'abroger ces actes.

Article 26

Rapport au Parlement

1)
Le médiateur doit présenter un rapport annuel ą l'Assemblée sur cette question en séance pléničre. Un exemplaire du rapport doit źtre envoyé au président de la république et président du Conseil des ministres.

2) Le rapport annuel pour l'année suivante doit źtre déposé au plus tard le 30 avril de l'année en cours.

Article 29

Préparation des rapports sur les droits de l'Homme


Le médiateur contribue ą la préparation des rapports de l'État albanais pour les organismes internationaux dans la mise en œuvre des conventions ratifiées par le gouvernement albanais en ce qui concerne les libertés et les droits de l'Homme dans la république d'Albanie; il peut leur soumettre des rapports parallčles. Le médiateur doit favoriser l'insertion de la protection des droits et libertés prévue par la Constitution et par la législation en vigueur dans les programmes d'éducation, ainsi que leur mise en œuvre dans les établissements d'enseignement.

Article 30

La coopération avec les organisations non gouvernementales

1)
Dans l'exercice de ses fonctions, le médiateur coopčre étroitement avec les organisations non gouvernementales afin d'obtenir périodiquement leurs réflexions sur la situation des droits de l'Homme et des libertés fondamentales.

2) En coopération avec les organisations non gouvernementales, le médiateur organise, au moins une fois l'an, des conférences nationales sur la situation des droits de l'Homme et des libertés fondamentales dans la république d'Albanie.

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